söndag 28 februari 2010

Vår i kruka

Igår blev det till att inhandla lite vår på Blomsterlandet.
Det blev minipåskliljor, en Bellis, en primula och två penséer som jag planterade i en kruka och ställde utanför dörren. Det blir ju säkert massa minusgrader snart igen men då får jag plocka in dom.


Sedan blev det en liten gul miniatyrrosbuske som får stå i köksfönstret tillsammans med en kruka med påskliljor och en ljusrosa kalanchoe.


I vardagsrummet flyttade en mörkrosa kalanchoe in.



Jag undrar om mitt intresse för blommande krukväxter efter säsong har att göra med att jag börjar bli gammal??? Hmm, förr var det bara gröna växter som hoyor och orkidéer som gällde. Sånt som ska leva lääänge... Vill ju inte att mina växter ska dö så jag har planer för att allt ska leva länge. Påsklijorna blir ju iaf utplanterade när dom blommat slut och rosen likså... Jag har inte haft rosbuske inne på många år och sist var det inte självvalt. Den dog... Ganska snabbt om man ska vara ärlig... Men mitt nyinköp ska jag kämpa med!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det va fina blommor du köpt
    Det va färger som lyser upp

    SvaraRadera
  2. åhh du får gärna köpa lite växter till mig med..
    allt börjar dö hos mig...
    lever hos far mig - dör hos mig... fattar inte detta...

    //ulla bella

    SvaraRadera