tisdag 23 februari 2010

Gaaah! Inga krokusar förens tidigast midsommar???

Ingen vår i sikt... Snöat mer... Och så kallt! Alltså blir det nog inga krokusar än på länge... Kanske till midsommar...!

Näe, man ska väl inte klaga när det för en gång skull är en riktig vinter utan slask!
Stora vita flingor som singlar ner och snötyngda grenar i vacker rosalila solnedgång.

Jag har sått smörgåskrasse, alltid något! Än så länge är det bara frön med små trådar men snart kan jag lägga den på mackan! Jag har letat fram fröna jag hade kvar från förra året, finns en del jag kan börja så nu, och beställt lite andra fröer.

En utav mina planer för sommaren är att odla "köksträdgård" i mina balkong/blomlådor som sitter på väggen! Förra året vill nämligen sniglarna äta upp min sallad! Hoppas kunna undika det i år men får nog vara beredd på att vattna en hel del... I bänken ska det få bo mindre snigelvänliga saker som till exempel örter, rädisor och lök!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar